Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Zsírégetés felsőfokon!

2012.05.11

Zsírgyilkos Citrom-kúra

A legjobb zsírégető gyümölcsök közé tartozó citrommal készítettünk neked most ötnapos étrendet. Vedd fel a harcot a kilók ellen!

A citrom

A Földközi-tenger térségében és Amerikában termesztett citromfa eredetileg Ázsiából származik. Állítólag Nagy Sándor hozta magával, miután a citromot hadjáratai során megismerte. Frissítő, élénkítő és hangulatjavító tulajdonságai mellett kifejezetten jó zsírégető. Szerencsére egész évben megtalálható a boltokban. Rengeteg C-vitamint tartalmaz, amely meggyorsítja a zsírégetéshez szükséges pajzsmirigyhormon, a thyroxin termelődését. Ha ebből a hormonból kevés áll szervezeted rendelkezésére, lelassul az anyagcseréd. Legjobb, ha a

citromot

fehérjével kombinálod. Egy kevés fehérjével a C-vitamin olyan hormonok termelését segíti, melyek a hasról és a fenékről eltüntetik a zsírt.

Amire még hasznos

  • Szabályozza a bőr faggyútermelését, javítja a lelapuló haj tartását, eltávolítja az elhalt hámsejteket. Jó meghűlés és influenza kezelésére, valamint méregtelenítő hatású.
  • A citrom a szájszagot is megszünteti. Keverj vízbe citromlevet, és naponta háromszor gargarizálj. Garantált a hatás.
  • Ha fogaid sárgák, dörzsölgesd a citromhéj belső, sima részével fogsorodat, hogy kifehéredjen.
  • Marlene Dietrich receptje fáradtság ellen: egy tojássárgáját keverj össze egy teáskanálnyi mézzel, kevés citromlével és 1-2 teáskanálnyi édes tejszínnel! Tedd fel arcpakolásnak!

Citromos pakolás
Nyomd ki egy fél citrom levét, és keverd össze 3 evőkanál kefirrel. Pakold az arcodra, és hagyd rajta 15–30 percig. Ezután öblítsd le langyos vízzel. A pakolás különösen alkalmas zsíros bőrre, mivel a citromban lévő sav segít csökkenteni a bőr zsírtartalmát, és felpuhítja az elszarusodott bőrterületet, ezenkívül a zsíros bőrre jellemző egyenetlenségeket is kisimítja. A citrom illóolaját hidegen préselt gyümölcshéjból nyerik. 1 kg esszencia elkészítéséhez mintegy 3000 citrom szükséges. A virágból előállított kivonatokhoz képest ez elég kevés.
Narancsbőr ellen »

Mintaétrend

1. nap

  • Reggeli: 1 db korpás zsemle, 1 mokkáskanálnyi light margarin, 1 pohár víz citromlével.
  • Tízórai: 2 dl ananászlé.
  • Ebéd: tengeri halfilé natúr, citromlével csepegtetve.
  • Uzsonna: 1 db mandarin.
  • Vacsora: 1 db héjában főtt krumpli, 2 evőkanál zsírszegény túró.

2. nap

  • Reggeli: 1 db korpás zsemle, 1 mokkáskanálnyi light margarin, 1 pohár víz citromlével.
  • Tízórai: 1 db citromos joghurt.
  • Ebéd: 2 db héjában főtt krumpli, 2 evőkanál zsírszegény túró.
  • Uzsonna: 1 db narancs.
  • Vacsora: natúr csirkemellfilé ananászkarikával.

3. nap

  • Reggeli: 1 db korpás zsemle, 1 mokkáskanálnyi light margarin, 1 pohár víz citromlével.
  • Tízórai: 1 db narancs.
  • Ebéd: paprikás krumpli.
  • Uzsonna: 2 db mandarin.
  • Vacsora: zöld vegyes saláta citromos öntettel.

4. nap

  • Reggeli: 1 db korpás zsemle, 1 mokkáskanálnyi light margarin, 1 pohár víz citromlével.
  • Tízórai: 1 db mandarin.
  • Ebéd: citromos csirkeragu leves.
  • Uzsonna: 2 db alma.
  • Vacsora: gyümölcssaláta déli gyümölcsökből.

5. nap

  • Reggeli: 1 db korpás zsemle, 1 mokkáskanálnyi light margarin, 1 pohár víz citromlével.
  • Tízórai: 1 db natúr joghurt reszelt répával.
  • Ebéd: zöldséges rizs.
  • Uzsonna: 1 db grépfrút.
  • Vacsora: 2 db főtt krumpli, 1 db főtt tojás, natúr joghurt

Zsírégetés felsőfokon - A lapos has titka

Nincs olyan nő, aki ne álmodna arról, hogy lapos a hasa, s nyoma sincs rajta semmiféle hájacskának, rosszabb esetben úszóguminak.

A cél érdekében sokan nekiállnak hasizomgyakorlatokat végezni, ám ez még kevés a tökéletes végeredményhez! A lapos "poci" érdekében érdemes villámdiétát tartani, mellette naponta félórát sétálni, joggingolni, táncolni vagy éppen ugrókötéllel tornázni. Ugyanakkor ne feledjük: a tökéletes "hasidom", hasizom eléréséhez az evezés a legideálisabb sport.
Aki azt akarja, hogy hasa tartósan lapos legyen, annak a hasizmait is célzottan kell edzenie. Hasunkon három alapvető izomcsoport létezik: az alsó, a felső és a ferde izomzat.


"Leeresztő úszógumi"

A felső és az alsó hasizmokat a felső- és az alsótest mindenféle hajlító mozgása erősíti, míg a ferde izomzatot elsősorban a felsőtest forgó mozgása edzi. A ferde izomzat a csípő felett oldalt helyezkedik el, ott, ahol az "úszógumi" a leggyakrabban felrakódik. Tehát a megfelelően edzett ferde hasizmok biztosítják a karcsú derekat! Ami nagyon fontos: a látványos eredmény érdekében a hasizomgyakorlatokat sohase gyorsan és lökésszerűen, hanem lassan, folyamatosan végezzük.


Így helyes a hasizomtréning

• A felső hasizmok erősítése: Feküdjön a hátára, a sarkait és a hátát feszítse a padlóra. A hasát húzza be, a kezeit tegye a halántékára, könyökkel kifelé. Lassan emelkedjen fel, majd ereszkedjen vissza. A felsőtestét ne engedje teljesen le. A gyakorlatot ismételje meg hússzor.

• Az oldalsó hasizmok erősítése: Feküdjön oldalt a padlóra, támassza meg magát az egyik karjával, a lábak párhuzamosan egymásra fektetve és megfeszítve. A csípőjét, a derekát és a combját tolja felfelé, maradjon ebben a feszített helyzetben kb. 20 másodpercig. Kisebb szünetekkel ismételje meg a gyakorlatot háromszor. Nagyon hasznos!

• Az alsó hasizmok erősítése: Feküdjön le a földre, a felsőtestét támassza meg a könyökével. Lábak párhuzamosan, lábfej megfeszítve. A lábait lassan emelje fel, majd engedje le. Végezze a gyakorlatot folyamatosan vagy két-három megszakítással. A mozgás ne lökésszerű, hanem folyamatos legyen!


Jótékony böjtnap

Akinek már lapos a hasa, s ezt meg is szeretné őrizni, jól teszi, ha hetente egyszer böjtnapot tart, ilyenkor csak folyadékot - gyógyteát, ásványvizet, ásványvízzel hígított gyümölcslevet - fogyaszt. Az ideális napi fejadag 2-2,5 liter.

 

Ez az edzés hihetetlen jól esett most. Arra volt szükségem, hogy kiadjam az erőmet és energiámat, jól leizzadjak és érezzem, hogy rengeteg kalóriát égettem el. Az utóbbi héten 1 nap kivételével minden este megittam 1 dl bort, a hétvégén volt egy bonbon, tegnap 1 szelet kalács és ma reggel is fél szelet kalács. Tudom, néha kell adni az élvezetnek és egyáltalán

nincs bűntudatom

mindezek miatt. Ma este is biztosan fogok inni 1 dl bort, egyrészt mert hihetetlen finom és hihetetlen jó minőségű (édesapámé...), másrészt pedig nem szabad elfeledkezni, hogy 1 dl bor esténként állítólag rendelkezik egy kis extra zsírégető hatással :) hogy ebben tényleg van-e valami, azt nem tudom, de az antioxidánsoknak köszönhető rákmegelőző hatását sem szabad alulbecsülni...

 

Szóval azért, hogy mégis teljesen tiszta legyen a lelkiismeretem, szükségem volt egy olyan edzésre, ami tisztázza a lapot. És úgy érzem, hogy

ez az edzés hatalmas mértékben tisztába tette a lelkiismeretemet és kitörölte azt a pici bonbont és a kalácsot is... :) 

A mai edzésem után olyan jóleső érzés tölt el, 
hogy úgy érzem, mintha így néznék ki.... :)
(reméljük, hamarosan igaz lesz!)
 


"Zsírégetés felsőfokon edzés" - kezdőknek is!

Nézzük csak, mit is kell tenni... mert ugyebár az eredményekért mindig tenni kell, maguktól nem fognak eljönni hozzánk, nem kopogtat be az ajtón a postás, hogy meghozta a lerendelt feszes popsit, formás vállakat és pár kockát a hasra!


A feladat a következő:

1.

melegítsünk be


2.

menjünk ki futni (az eddigi maximum megtett távunk 1/3 vagy 1/2 részét fussuk le maximum tempónkkal és erőbedobásunkkal!)


3.

pihegjünk min. 5, maximum 10 percet


4.

végezzük el legjobb tudásunk szerint 600 ismétléses kezdő és haladó edzést (kezdőknek elég 300 ismétlés)


5.

jó nyújtás


6.

örvendeztessük meg magunkat egy fehérje turmix-szal


7.

örüljünk, mert ha legalább 20 percet futottunk is és kibírtuk a 600 ismétlésest, akkor elégettünk

1 óra alatt becsléseim szerint kb. 700 kalóriát

és odatettünk az izmok formálásának is!


8.

viseljük a következményeit: feszes popsi és lapos has, de bizony egy pici izomláz is társul mindehhez. Élvezzük!





A bejegyzés végén leírok egy minta étrendet, ahogy étkezned érdemes azon a napon, amikor ezt az edzést végzed, hogy teljes legyen a zsírégető összhatás!

 

És most akkor ismét, részletezve:

1.

a bemelegítés kihagyhatatlan momentum. Már készül a videó, még a héten szeretném feltölteni youtube-ra, de sajnos sok a tanulni valóm... azért megteszek mindent, ami tőlem telik!

Ezen a linken

viszont elérhető, mit értek egy alap bemelegítés alatt.



2.

első alternatíva

azoknak, akik szoktak futni:

egy tempós futást végezzünk, ami legalább 12 percig tart! Ha eddig 25 perc volt a maximum, amit futva kibírtál, akkor 12 percet fussál nagyon tempósan, ahogy csak bírsz! Ha 45 percet futottál laza kocogással, akkor minimum 15 percen át fussál, ahogy csak bírsz, de elmehetsz 20 percig is. Én az eddigi maximum távomnak vettem a kicsit több, mint 1/3 részét. A maximum távom 14 km kocogással, tehát most 5 km-t futottam le számomra nagyon tempósan, 26:30 alatt. Elárulom, nagyon nehéz volt, rohadtul kivörösödtem, 5 km-nél úgy álltam le, mint akit lelőttek! Nem bírok gyorsan futni, ennél gyorsabban nem megy...  :((

 

második alternatíva,

azoknak, akik nem szoktak futni:

van egy olyan rossz hírem, hogy nehezen találsz olyan kardió alternatívát, ami egy megfeszített, tempós futás elégetett kalóriáinak mennyiségével felér. Ezért minimum 25 perces intervallum taposást vagy biciklizést javaslok, semmiképpen sem kevesebbet.



3.

pihegés, ami akár 10 percet is igénybe vett. Várd meg, amíg a pulzusod csökkent, igyál 1 jó pohár vizet, és amint úgy érzed, hogy már kapsz rendesen levegőt, fogj bele a következő edzésbe:




4. 600 ismétléses kezdő és haladó edzés
 

 

Az edzés összesen 10 feladatból áll, mindegyik gyakorlatból 60-at kell elvégezni és időre megy. Zuzana eredménye 33 perc és 39 másodperc, Az enyém

amikor először végeztem el

(ez link volt), akkor 33:17 volt, most pedig 30:31, és ezúttal már nem éltem annyira a könnyítés lehetőségével.


Gyakorlatok (teljesen kezdőknek mindenből 30, de aki heti 3x edz, annak kötelező megpróbálnia 60-at végezni! Ha nagyon nem  megy, akkor vegye le 45-re!)




 
  1. Burpee vádliemeléssel – 60 ismétlés
     
    mint a 4 ütemű, csak éppen nem felugrunk, hanem lábujjhegyre állunk. Ha eléggé leengedjük a fenekünket, nagyon jól húzza a hasat
  2. Egylábas fekvők – 60 ismétlés (váltott lábbal) ezt legutóbb végig letett térdekkel végeztem, ezúttal 10-et normálban, 10-et letett térdekkel, tehát összesen 30-at normálban, 30-at letett térdekkel. Letett térd mellett se felejtsük el felváltva emelni a lábakat!
  3. Ugrálós kitörések – összesen 60 ismétlés
  4. Egylábas felhúzás – 60 ismétlés összesen (lábanként 30) Érdemes kicsit, de nem túlságosan ráhajlítani a térdre, a hátul levő lábunkat pedig hátra tolni és minél magasabbra emelni a levegőben, hogy igazán hatásos legyen. Nagyon jól formálja a feneket és a hátulsó combizmokat!
  5. Felülés lábnyújtással – 60 ismétlés
  6. Fegyenc guggolás (prisoner's squat) előrerúgásokkal – 60 ismétlés (váltott lábakkal)
  7. Egylábas karhajlítás, tricepsz gyakorlat –  60 ismétlés (váltott lábakkal) Emeljük magasra a csípőt, ezt úgy tudjuk elérni, hogy a lábakat elég távol helyezzük el a kezektől és egy picit előre billen a csípő
  8. Egylábas szökkenés – 60 ismétlés összesen (lábanként 30)
  9. Mellkas emelés, hátizmok formálása - 60 ismétlés
  10. Szék fölötti rúgás, lábemelés – 60 ismétlés összesen (lábanként 30)

     
Nos, én garantálom, hogy ez az edzés meghozza a hatását.. utána egy jó kis nyújtás, erről is írtam már, ide kattintva elérhető. 

 

 


Minta étrend azoknak, akik gyors eredményre számítanak:



reggeli:

zabkása 4 ek. zabpehelyből, 1 natúr joghurttal, 2 összezárt kis maréknyi cukormentes cornflakes-szel 1 almával, fahéjjal


tízórai:

1 Győri édes zabfalatok keksz, futás előtt 30 perccel, ha nem délelőtt futunk, akkor 1 Győri édes 1 natúr joghurttal!


ebéd:

grillezett csirkemell (100-125 gramm) párolt zöldségekkel vagy tőkehalfilé/pangasius párolt zöldségekkel


uzsonna:

100 gramm zsírszegény túró, 1 paradicsom, fél vörös kaliforniai paprika, salátalevelek és egyéb zöldségek


vacsora:

saját levében vagy sós lében eltett tonhal konzerv (max. 150 gramm), sok-sok zöldséggel!



Edzés után

lehetőleg fél vagy egy adag fehérje turmix és 1 alma vagy 1 dl 100%-os narancslé.

 

Aki tud, az a

reggelije mellé

fogyasszon fél adag fehérje turmixot!

 


 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.