Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Foggyál okosan

2011.06.22
Egyszerű tippek farkaséhség ellen
A fogyókúra legádázabb ellensége az éhség. Pláne, ha az önmegtartóztatás időszakát követően farkaséhség formájában tör ránk, elrontva az előző időszak erőfeszítéseit és eredményeit. Tippjeink segítenek kivédeni az éhségcsapdát.

 

Az éhség érzete szinte megszokott válik a fogyókúrázók életében. Az örökös megvonások, szigorú szabályok, kalóriaszámolgatások és még sorolhatnánk. Minden falatra oda kell figyelni, és nem lehet egy jót enni. Ki bírja ezt sokáig? Kevesen. Éppen emiatt alakult ki a jól ismert „jojo effektus”. A megvonást általában egy falási roham tesz tönkre. Próbáld ki az alábbi trükköket, ha fogyókúra idején rád törne az éhség.


1. Éhségűző pontok


Az akupresszúra az akupunktúrából fejlődött ki, és tűszúrások helyett elég az adott pontot nyomkodni, vagy enyhén masszírozni. Hogy van-e éhségűző pontunk? Bizony, hogy van. Valószínűleg, még akkor fedezték fel a kínaiak ezeket a pontokat testükön, amikor nem volt elegendő élelem. Az éhségűző pontok nyomkodásával tovább bírták élelem nélkül. A modern korban már nem fenyeget minket ez a veszély, de a fogyókúrázóknak épp jól jön ez a régi tudás. Hiszen, ha te is alkalmazod ezt a technikát, elkerülheted a falási rohamokat. Az éhségűző pont az orrod és a felsőajkad közötti bemélyedésben található: Nyomd meg erősen pár másodpercig, majd engedd el. Ismételd meg párszor egymás után, hogy az inger eljusson az agyad éhségközpontjába.


2. Oxigén éhség ellen


Egy egyszerű légző gyakorlat, mely sokat segíthet éhség idején. Néhány másodpercen keresztül szívd be jó mélyen a levegőt úgy, hogy megemelkedjen a hasfalad, majd erőteljesen fújd ki, hogy teljesen besüppedjen a hasfalad. Ismételd meg párszor a légző gyakorlatot, és érezni fogod a hatását. Megnyugszol, és az éhségérzeted is csökken. Ezzel a gyakorlattal, ami nyugtatóan hat az idegrendszerre.


3. Figyelemelterelés


A figyelemelterelés is jó megoldás lehet éhségűzésre. Bizonyos helységek, mint konyha, hűtőszekrény vagy valamilyen Íncsiklandó étel látványa azonnal felerősíthetik az étvágyat, ezzel szemben, ha kimész pár percre a friss levegőre, azonnal csökken az étvágy. Ha legközelebb bármilyen étel, vagy akár egy ételekről szóló reklámfilm ingerlő hatással lenne az éhségközpontodra, akkor egyszerűen menj ki a friss levegőre, sétálj egy kicsit, vagy kocogj. A lényeg, hogy eltereld a figyelmedet az éhségről. A munkahelyeden kerüld a büfét, és ebédidőben inkább tegyél egy kis sétát a közeli parkban.


4. Szagolj vaníliát


Ahogy az étel illata beindítja az étvágyat, úgy más szagok képesek hatástalanítani ezt az ingert, és épp ellenkezőleg hatnak. Egy brit kutatás során kiderült, hogy a vaníliarúd illata elűzi az édesség iránti vágyat. Mivel a vanília tömény és édeskés illatának hatására megemelkedik a szervezet szerotonin szintje.

3 napos zsírégető diéta paradicsommal

Az úgynevezett A-vitaminos diéta, mely alacsony kalóriaszámától függetlenül nem fogyaszt az izmokból az A-vitamin miatt, alapját a paradicsom adja. Már három nap alatt is látványos eredményt érhetsz el vele.

 

A diéta összesen három napig tartható, különben hiánybetegségek léphetnek fel egyoldalúsága miatt. A diéta alatt a máj is regenerálódik, továbbá az egész szervezet méregtelenítődik. Nem véletlen, hogy a paradicsom az egyik legközkedveltebb zöldségfélénk, hiszen azon túl, hogy magas az A-vitamin tartalma és jó hatással van a májra, finom is, továbbá magas kálium tartalma erősen vértisztító hatású.


A paradicsomban rákellenes anyag is található, melynek fogyasztása során ellenállóbbá válunk, így kisebb a rákos megbetegedés kockázata. Az A-vitaminos alap diéta másik alapvető alkotóeleme a paprika, melynek nagyon magas a C-vitamin tartalma, főként a csípős fajtából.


Minta étrend

 

Hétfő


Reggeli: egy szelet vajas rozskenyér két paradicsommal.
Tízórai: egy paradicsom és egy paprika.
Ebéd: paradicsomkrém leves.
Uzsonna: 5 dkg zsírszegény sajt két paradicsommal.
Vacsora: egy paprikából és két paradicsomból készült lecsó.


Kedd


Reggeli: egy szelet rozskenyér pulyka párizsival és egy paprikával.
Tízórai: egy paprika és egy paradicsom.
Ebéd: két paprikából és két paradicsomból lecsó tojással.
Uzsonna: 5dkg zsírszegény túró két paprikával.
Vacsora: két paradicsomból és öt olívabogyóból saláta balzsamecettel.


Szerda


Reggeli: egy szelet rozskenyér 5dkg zsírszegény sajttal és két paradicsom.
Tízórai: egy korpás keksz két paradicsommal.
Ebéd: paradicsomkrém leves.
Uzsonna: két selyemsonka egy paprikával.
Vacsora: két felszeletelt paradicsom 10 dkg mozarellával és olívaolajjal.



A három napos diéta után mindenképpen egy olyan étrendre kell átállni, ami közel áll az ezt megelőző étkezésünkhöz, de a bevitt kalóriamennyiség alacsonyabb, mint a felhasznált kalória. Érdemes az átmeneti időszakban nagyobb mennyiségben zsírégető élelmiszereket fogyasztani. A leggyakoribb zsírégető anyag a koffein, mely a kávéban és teában egyaránt megtalálható, felgyorsítja az anyagcserét és aktívabbá tesz. A jód is jelentős zsírégető. Fellelhető a halakban, kagylókban, lazacban, garnélarákban és a szárított algában. Az eddig felsoroltak mellett ott vannak még a zsírégető hatású gyümölcsök, mely talán a legegészségesebb módja a zsírégetésnek. Ezek a következők: ananász, kivi, papaya, narancs, dinnye, sárgabarack, citrom, ribizli, szilva, cseresznye. A gyümölcsök nem még az a plusz előnyük is megvan, hogy elegendő folyadékhoz juttatjuk szervezetünket, mely szintén nagyon fontos a zsírégetés szempontjából.

 A tartós fogyás 7 titka

Már biztos te is rengeteg fogyókúrát kipróbáltál, és kisebb-nagyobb sikereket el is értél, ám az eredmény nem mindig volt tartós. Most összegyűjtöttük a tartós fogyás 7 titkát.

 

1) Ne koplalj!


Ha szeretnél leadni pár kilót, a legfontosabb szabály, hogy soha ne koplalj! A szénhidrát megvonástól csak fáradt és nyűgös leszel, az idegrendszeredet is kikészíted. A tartós fogyás egyik titka a türelem, és a fokozatosság. Légy kalóriatudatos, de ne ess túlzásba. Ha mértékkel fogyókúrázol, és nem a drasztikus elveket követed, számíthatsz arra, hogy a siker tartósabb lesz.


2) Kezdd mindig reggelivel a napot!


Lehet, hogy rohansz, és alig van időd, de ez nem valami jó érv arra, hogy kihagyd a reggelit. Csak tíz perccel kell korábban kelned, ahhoz, hogy nyugodtan elfogyaszd a reggelit, ami energiával tölti fel a szervezetedet. Ha rohanás közben kapsz be pár falatot, vagy teljesen kihagyod a reggelit, akkor ez a tett a nap folyamán még megbosszulja magát. Jó, ha tudod, ha felkelést követően két órán belül nem juttatod tápanyaghoz a szervezetedet, akkor az anyagcseréd lelassul, ami a fogyást is lassítja. Figyelj arra, hogy fogyókúra alatt a reggelivel mindössze 300-400 kalóriát juttass a szervezetedbe.


3) Válassz laktató ételeket!


A fogyókúrázók legnagyobb téveszméje, hogy csak gyümölcsöket és zöldségeket lehet fogyasztani. Ettől persze, hogy nem laksz jól, és hamar rád tör a farkaséhség. Nyugodtan egyél friss zöldségekből készült salátát mondjuk grillezett csirkehússal, vagy reszelt sajttal, salátaöntettel. Ez a fogás egészséges, kalóriaszegény és még laktató is.

4) Vigyázz, mit iszol!


A reggeli tejeskávé, a napközben elfogyasztott üdítők bizony nagyon megterhelhetik a kalória listádat. Az itallal bevitt kalóriákat hajlamosak vagyunk teljesen szem elől téveszteni, pedig nap végére ez akár 300 kcal is lehet. Fogyókúra idején a legjobb, ha szénsavmentes ásványvízzel vagy friss gyümölccsel oltod a szomjadat. A cukros üdítőkkel pedig jobb, ha végképp felhagysz, válassz helyette rostos gyümölcslevet.


5) Növeld a teltségérzetet rosttal!


Ez az apró trükk mindig beválik. A magas rosttartalmú ételek ugyanis eltelítik a gyomrot, és késleltetik az éhségérzet kialakulását. Rost nagy mennyiségben található a gyümölcsökben és zöldségfélékben, illetve a teljes kiőrlésű gabonákban és kenyérfélékben, vagy kekszekben. A rostok megkötik a vizet és megduzzadnak a gyomorban, ezáltal kitöltik a teret, vagyis eltelítenek.


6) Többször keveset!


Ha többször étkezel, de kisebb adagokat fogyasztasz, azzal biztosítasz a szervezetednek egy egyenletes energiaellátottságot, és a vércukorszinted ingadozást is lekerülheted. Ha problémád van a mértékletességgel, akkor válassz kisebb tányért, így nem tűnik fel, hogy kisebb adagot szedtél magadnak. A szem mindig többet kíván, ezért kisebb tányérral elkerülheted ezt a vizuális csapdát is.


7) Élvezd!


Fontos alapelv a fogyókúrához, hogy nem szabad olyan ételeket választanod, csak azért mert egészséges, és kalóriaszegény, amit nem kívánsz. Az evést mindig tedd élvezetessé, akármit is fogyasztasz. Találj ki olyan ételeket, recepteket magadnak, amelyeket örömmel és szívesen eszel. Így könnyebben tudod tartani magad a diétához.

 Az eperdiéta egynapos és ötnapos változata

Az eperrel többféle diétát is tarthatsz. Ha gyors sikerre vágysz, akkor próbáld ki az egynapos diétát, ha több napon keresztül szeretnél fogyókúrázni, akkor ízletes és diétás receptjeinket ajánljuk a figyelmedbe.

 

Egynapos diéta


Az eper és a joghurt kiválóan alkalmas egynapos diétára is, mivel gyorsítja a zsírégetést, és remek C-vitaminforrás is egyben. Egyél meg 1 kg epret 5-6 adagra osztva, közte 2 pohár natúr joghurtot. Igyál meg legalább 2 liter nátriumszegény, szénsavmentes ásványvizet vagy gyógynövényteát. Ha másnap mérlegre állsz, láthatod, hogy egy nap alatt egy kilóval lettél kevesebb.


Öt napos diéta

 

1. nap


Reggeli
1 pohár joghurt 10 dkg eperrel keverve

Ebéd
Tisztítsunk meg 20 dkg spenótlevelet, pároljuk, majd tegyük egy tűzálló edénybe. Közepére üssünk fel egy tojást. Sózzuk és borsozzuk, majd szórjunk rá 15 dkg mozzarella sajtot. Előmelegített sütőben negyed óráig hagyjuk sülni.

Vacsora
Vágjunk félbe 30 dkg epret. 2 evőkanál olajból 1 evőkanál vízzel és citromlével, fehérborecettel marinádot készítünk. Salátalevélre halmozzuk az epret, meglocsoljuk a marináddal, és vékonyra szeletelt füstölt sajtot teszünk mellé. Egy szelet rozs- vagy toast kenyeret fogyaszthatsz hozzá.

2. nap

Reggeli
10 dkg epret négyfelé vágunk, 1 banánt felszeletelünk. Tálba tesszük, összekeverjük 4 evőkanál natúr müzlivel és 2 evőkanál búzacsírával. 2 dl kefirrel leöntjük.

Ebéd

2 szál, karikára vágott újhagymát kevés olajon megpárolunk. Hozzáadunk 1 felkarikázott cukkinit, 2 zöldpaprikát, sózzuk, borsozzuk. Felöntjük 1 dl passzírozott paradicsommal. Rozmaringgal fűszerezzük, és 2-3 percig pároljuk.

Vacsora
25 dkg epret felszeletelünk, 2 kivit felkarikázunk, 1 jonatán almát kockákra vágunk. A gyümölcsöket összekeverjük, 10 percig állni hagyjuk.

3. nap


Reggeli
1 pohár joghurt 10 dkg eperrel keverve

Ebéd
30 dkg zöldspárgát sós vízben megfőzünk. Lecsöpögtetjük, hozzáadunk 2 db kockára vágott paradicsomot és ugyancsak 2 db kockára vágott kemény tojást. Öntetet készítünk 1 evőkanál olajból, 1 teáskanál mézből, 2 teáskanál almaecetből és 1 evőkanál vízből. Sóval, borssal ízesítjük. A salátára öntjük, és 20 percig érleljük. Apróra vágott snidlinggel megszórva tálaljuk.

Vacsora
25 dkg epret egészen vékonyan felszeletelünk. 15 dkg tehéntúrót összetörünk, majd kikeverjük 1 teáskanál mézzel és 1 evőkanál joghurttal. A krémet a gyümölcsre halmozzuk és megszórjuk 2 dkg, szálasra vágott mandulával.


4. nap


Reggeli
1 pohár joghurt 10 dkg eperrel keverve

Ebéd
Eperkrémleves
1 kg eper, 2-3 dl narancslé, 2 dl tejszín, vagy habtejszín, 5 dl eperjoghurt
Az epret megtisztítjuk és alaposan megmossuk, majd egy mély tálba tesszük. Ráöntjük a többi hozzávalót, és botturmix segítségével krémesre turmixoljuk az egészet. Egy kis mézet is tehetünk bele, pikáns lesz tőle a leves. Tálalásig hűtőszekrényben tartjuk, majd felvert tejszínhabbal, citromfű levelekkel, eperszemekkel tálaljuk.

Vacsora
10-10 dkg epret, málnát és ribizlit összekeverünk.


5. nap


Reggeli
10-10 dkg epret, málnát és gerezdjeire vágott narancsot összekeverünk.

Ebéd
1 fej hagymát olajon megpárolunk. Hozzáadunk 4 zöldpaprikát, 2 szál, felkarikázott sárgarépát és 4 paradicsomot. Sózzuk, és fedő alatt megpároljuk. 20 dkg zöldspárgát sós vízben megfőzünk. Lecsöpögtetjük és a kész lecsóba keverjük.

Vacsora
25 dkg epret felnegyedelünk. Hozzáadunk 1 feldarabolt narancsot és 1 karikára vágott banánt. Összekeverjük, meglocsoljuk 2 evőkanál ananászlével. Meghintjük 2 evőkanál kókuszreszelékkel.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.